Mootorid, mis hoolitsevad keskkonna eest ja suurendavad jõudlust

 

S-CROSS täishübriid – suurem kokkuhoid iga kilomeetriga

Täishübriidsüsteem pakub kütusesäästlikku sõitu nii hübriid- kui ka täiselektrirežiimil. Süsteem koosneb 1,5-liitrisest Dualjet-mootorist, elektrimootorist-generaatorist (MGU), automaatkäigukastist ja akuplokist. Viimane asub pakiruumi põranda all.

Hübriidsüsteem paneb sõltuvalt sõidutingimustest tööle kas ainult bensiinimootori, ainult elektrimootori (MGU) või mõlemad korraga. Kui sõidetakse ühtlase muutumatu kiirusega, laeb sisepõlemismootor hübriidajami akut. Samuti kasutatakse aku laadimiseks ära kogu energia, mis vabaneb aeglustamise ja pidurdamise käigus.
 

Nutikas kerghübriidsüsteem

1,4-liitrise Boosterjet-turbomootori võimsus on 95 kW (129 hj), suurim pöördemoment 235 Nm on kättesaadav juba madalatel pööretel, mis muudab sõitmise muretuks.

Kütusekulu vähendamiseks on hübriidsüsteemis tavalise laadija asemel 48-voldine integreeritud startergeneraator (ISG). ISG on laadija, millel on mootori funktsioon. Elektrimootori võimsus on 10 kW ja pöördemoment 50 Nm. Liitiumioonaku mahtuvus on 0,384 kWh.


 

Käigukastid suurema sõidunaudingu tagamiseks

Uue S-CROSSi jaoks loodud käigukastid aitavad saavutada suuremat jõudlust ja kütusesäästu ning pakuvad nauditavamat käiguvahetust.

 

6-käiguline manuaalkäigukast

Optimeeritud käiguvahetused soodustavad kütusesäästu. Käigukasti suurem jäikus vähendab müra ja vibratsiooni. Lisaks aitavad kerge ja täpne käiguvahetus ning optimeeritud vastukaal tagada sujuva käiguvahetuse.

 

6-käiguline automaatkäigukast

See käigukast pakub suurt ülekandearvu kõikide käikude jaoks ja tagab suurepärase kiirenduse ka kiirel sõidul gaasipedaalile vajutades. Integreeritud jahuti suurendab automaatkäigukasti õli jahutusomadusi, mis veelgi suurendab kütuse kokkuhoidu.

Koos 6-käigulise automaatkäigukastiga on varustuses käiguvahetuslabad roolil. Manuaalrežiimile lülitudes võimaldab see roolil olevate labadega käike üles ja alla vahetada.

 


 

AllGrip Select – elektrooniliselt juhitav nelikveosüsteem

AllGrip Select pakub valikuid „lõbus sõitmine“, „meelerahu“ ja „suur kütusesääst“, võimaldades juhil valida sõidurežiimide Auto, Sport, Snow ja Lock vahel.

Elektrooniliselt kontrollitud nelikveosüsteemi ja valitava sõidurežiimi muutmiseks on vajutatav pöördlüliti, mille abil saab sõltuvalt teekattest või sõiduoludest valida erinevaid sõidustiile.

 

Auto

Seab esikohale kütusesäästu tüüpilistes sõidutingimustes. Kui süsteem tuvastab rataste läbilibisemise, lülitub sisse nelikvedu.

Sport

Optimeeritud sportlikuks sõitmiseks. Jaotab pöördemomendi rataste vahel, et suurendada jõudlust kurvi läbimisel. Automaatkäigukastiga sõidukis optimeerib see režiim kiirendamise ja pöördemomendi omadusi väikeste ja mõõdukate seguklapi avamistega, et hoida mootori pöörlemiskiirus üleval ja saavutada kiire reageerimine.

Snow

Optimaalne lumisel, sillutamata teel ja muudes libedates oludes. Parandab veojõudu kiirendamisel libedal teekattel. Suurendab stabiilsust libedates teeoludes.

Lock

Auto väljasõitmiseks lumest, mudast või liivast. Lülitub režiimile Snow, kui kiirus ületab 60 km/h.